پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:31 - 1403/02/04

نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه؛

طهرانچی/آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم

کارگر آنلاین | دکتر طهرانچی گفت : سهم ما ۴۰ درصد از آموزش عالیست اما باید برای نسل آینده مسئولیت جدی را بر عهده بگیریم چرا که ما آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم.

به گزارش کارگر آنلاین ،  دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر ارتباطات و رسانه که در محل واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه در دنیای غرب جهت دهنده تمدن شناخته می‌شود گفت همه نظامات دانشگاهی برای ساخت جامعه است حال اگر بخواهیم مسیر دهی مناسبی در جامعه ایجاد کنیم.

آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم

وی ادامه داد نسل جوان ما توانا محور فکر می‌کنند یعنی مبتنی بر توانایی و سودمندی انتخاب می‌کنند و دانایی محوری ملاک نیست. دکتر تهرانچی در انتقاد از آمار بسیار کم از ورودی‌های برخی رشته‌های مهم در این دانشگاه گفت: ورودی اندکی است در مدارس نیز ۱۸ درصد رشته‌های ریاضی می‌روند می‌توان گفت اتفاقاتی در جامعه می‌افتد که بایستی با توجه به آنها دانشگاه را در مسیری مشخص هدایت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید یک ایده محوری را در مقایسه و مقابله با فرهنگ وارداتی غربی تعریف کنیم اگر در این موضوع کوتاهی شود چیزی برایمان نمی‌ماند.

وی یادآور شد اگر تصمیمات مانوس مبتنی بر عبور از بحران برای ماندن علم و هنر در این سرزمین بزرگ هنر پرور اخذ نشود در هدایت مسیر جامعه به مشکل خواهیم خورد چرا که ملت ایران ملتی است که با زبان هنر و دین خود همیشه صاحب سبک و تمدن بوده و در تمام طول تاریخ خود موحد بوده است با این اوصاف برای وضعیت فعلی باید اندیشه تولید کرد و مبتنی بر آن مسیر دهی کنیم.

تهرانچی افزود: سهم ما ۴۰ درصد از آموزش عالیست اما باید برای نسل آینده مسئولیت جدی را بر عهده بگیریم چرا که ما آمادگاه تربیت نیروی انسانی برای جوامع غربی نیستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم تحول در این دانشگاه اظهار داشت: هنری که رفتن به غرب را بیاورد هنر نیست ذات هنر باید بستگی و اقامت به ارمغان بیاورد لذا لازم است طرحی نو در اندازه مروزمان داشته باشیم تا دنباله‌ای برای بعد پدید آید.

وی افزود: امروز بهترین نسل را داریم نسل امروز ما نسلی طلایی است که باید ویژگی‌های بارز آن را احیا کنیم.

تهرانچی خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره در برابر تهاجمات به خوبی ایستادگی کرده‌اند زمانی که مغول به ایران حمله کرد از پس آن حمله گوهرشاد درآمد رصدخانه مراغه بیرون آمد بسیاری ظرفیت‌های دیگر پس ظرفیت این کشور در ادبیات و هنر اندازه‌ای است که می‌تواند تمام تهاجمات راه به زانو درآورد و تا زمانی که این فرهنگ و اجتماع را حفظ کنیم هجمه‌ای نمی‌تواند به ما آسیب بزند.

وی با اشاره به لزوم تربیت جوانانی عالم و دانا محور و توانمند در همه عرصه‌ها گفت: تولید فرهنگ در کشور ما هنوز پابرجاست دانشگاه می‌تواند این فرهنگ را پایدارتر و ماندگارتر نماید دانشگاه‌ها باید تولیدات ماندگار و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاه در تولید و ماندگاری فرهنگ ناب ایرانی گفت: اگر امروز تلویزیون رسانه و برخی سیاست های فرهنگی ما مشکلاتی دارد لازم است سهم خود در فرهنگ سازیها سیاستگذاری‌ها را پیدا کنید ون تربیت نسل آینده با دانشگاه‌هاست و نسل‌های دیروز امروز و فردای ما بابت نقش و سهم ما مطالبه‌گر خواهند بود.

بنابر این گزارش دکتر ابوالقاسمی استاد نگارگری در این دورهمی اساتید با اشاره به خلق آثار هنری زیبا در فرهنگ و تمدن ایران گفت: هنر زیبای ایرانی اسلامی در ترنم نگاه صادق انسانی در فرهنگ ما دق می‌کند ما زیبا ترین عاشقانه‌ترین استادانه‌ترین هنرهای دنیا را داریم چرا که هنر ایرانی سینه‌ای فراخ در دنیا دارد.

  • وی افزود: ایرانیان هترین نقش‌های هنری تاریخ را دارا هستند هنر ما در جای جای دنیا ر نقوش فرش‌ها و در دل رگ‌ترین موزه‌های هنری دنیا مورد توجه هنر دوستان عالم است.

ابوالقاسمی ادامه داد: اگر به هنر اصیل ایرانی و اسلامی توجه شود زیباترین کارها در عالم دنیا خلق خواهد شد امروز جای طرح های زیبای هنری ایرانی در کارخانه‌های تولید پارچه کاشی و دیگر تولیدات خالی است و دانشگاه در این راستا مسئولیت دارد.

این استاد نگارگری با اشاره به تولید آثار فاخر و ماندگار توسط اساتید هنرمند ایرانی گفت: رح‌های استاد فرشچیان اثر مولود کعبه و مکتب امام صادق علیه السلام تلفیقی از تراوشات الهی دینی و هنری هنرمندان تراز اول کشور ماست که باید دانشگاه‌های هنر اهتمام ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

گفتنی است در این هم‌اندیشی اساتید گروه‌های هنر ارتباطات و رسانه جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در خصوص چالش های حوزه فرهنگ هنر و ارتباطات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین